Kendime Değer Verme Günü



Herkese merhaba,

Sabah kahvaltıda eşimle bugün neler yapacağıma dair konuşurken çok işimin olduğundan, günün yetmeyeceğinden yakınıyordum. O da bana kısa bir program yaptı; kabaca şunu yaparsın saat şu olur, sonra buna geçersin gibi...

Kendisini yolcu ettikten sonra şöyle bir düşündüm de hiç durmadan iş yapıyorum. Yapacağım şey temizlikse bir saniye bile koltuğa oturup dinlenmiyorum mesela o iş bitene kadar... Ya da bitirmem gereken bir oyuncak varsa o bitene kadar yatmak istemiyorum.. gibi. Sanırım bu huyumu annemden aldım. Onun da hiç durması yoktur; ama akşam olunca da halıya boylu boyunca uzanır. (Sırt ağrılarına iyi geldiğini söylüyor.. Ben henüz denemedim :))

                


Bunları düşünürken dedim ki "Tülin, bugün biraz yavaşlamayı dene. Zevk alarak iş yap."  Mutfağı toplayıp akşam için ocağa yemeği koydum. O pişerken yatak odasını toplayıp tekrar mutfağa yöneldim. Mesela normalde o yemek pişene kadar başından ayrılmazdım. Sonra uzun süredir ara verdiğim ekmek yapımına başladım. Hamuru karıştırıp kabında mayalandırırken kahvemi yaptım. Normal şartlarda biraz dinleneyim diye televizyon karşısına oturup elimde telefon instagramda zaman öldürürdüm; ama bugün kahvemi müzik eşliğinde içtim.


            


Ben yazımı yazmak için bilgisayarın başına geçtiğimde gök gürültüsü de bana eşlik etti. Kim bilir belki yağmur eşliğinde de çay içerim öğleden sonra kitabımı okurken.. :) 

Bu yavaşlama ruhuma iyi geldi.. Kendime söz; "slow city" olayını "slow Tuly" olarak değiştiriyorum.

Sevgiler...



Yorumlar

  1. Evet İlkay'cığım..Tam da dediğin gibi.O zaman hadi sen de bir gün kendine yavaşlama günü yap :)

    YanıtlaSil
  2. Ya, o yöntemi bana da öğret ;)) Aynen senin gibiyim. Yemek pişene kadar başında beklerim, temizlikse bitene kadar su bile içmem. Ama çok özeniyorum, temizlik molası verip, kahvesini pişirip, balkonada oturanlara. Asla öğrenemiyorum bunu. Sürekli bir atlı kovalıyo sanki ;)) Slow kampanyası başlatsana, hedef belirleyip yazardık sonra ne oldu? ;)) Öpüyorum. Ayrıca o harika işlerinden bloğa da koysana ;)) çok güzeller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında İlkay'a cevap yazarken tam da bunu düşünmüştüm.Bir meydan okuma gibi bir şey olur mu acaba diye :) Dur bunu yapalım. Bu arada işlerime yaptığın güzel yorumun için de çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bu hayat koşuşturmacasında bazen alışageldiğimiz şeylerden kopup kendimize vakit ayırmak lazım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu zaman hızlı akan hayata kendimizi kaptırıyoruz maalesef.

      Sil
  4. Güzel karar vermişsiniz zaman zaman kendimize zaman ayırmak çok faydalı oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de farkına varabilirsek ne de güzel olacak..

      Sil
  5. gerçekten de yavaşlamak iyidir
    biz kendimize yeterli özeni değeri vermezsek hiç kimse vermez tatlım
    önce ben diyebilsek keşke
    maalesef yapamıyoruz çoğu zaman
    ama arada da olsa kendine zaman ayırmak çok değerli
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonumuza ara ara hatırlatma kurmak lazım sanırım.Uyarı gelsin ekranımıza "Kendini Sev!" diye mesela :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar