Bugün Şef Oldum Ben - Kolay Çıtır Mantı




Herkese merhaba,

Bugün meydan okumanın 3. günündeyiz ve herşey gayet güzel gidiyor. "3. gün kendinizi birer şef gibi hissedin ve her zaman yaptığınız bir spesiyalinizi anlatın bakalım" demiş Ezgi.

Ben çalışmayan bir insan olarak hafta içi her gün, kahvaltı ve akşam yemeği hazırlıyorum ve hafta sonu benim de tatil hakkım diye düşünüp yemek yapmaktan nefret ediyorum.Bence benim gibi düşünen birçok kişi bulabilirim.Hele ki, hava güzel olup dışarılarda gezdikten sonra yorgun argın ve aç bir şekilde eve gelince (dışarıda yemek yemeyi sevmeyenler el kaldırsın) tüm günün mutluluğu bir anda gidiveriyor ve ağlamaklı bir şekilde mutfağa giriyorum. Bir de marketten 15 poşetle döndüyseniz ve onların da aynı zamanda yerleştirilmesi gerekiyorsa..... Tamam bu kadar felaket senaryosu yeter sanırım.

Tüm bu halet-i ruhiyeme istinaden pratik yemekleri hafta sonu yapıyorum.Efendim, kısır, mercimek köftesi,buzluktan indirilmiş börek ve şimdi tarifini vereceğim spesiyalim "çıtır mantı"
Ben bunu Kitchen in Red Pınar Hanım'ın instagram sayfasında görüp yapmıştım ilk kez ve o günden beri hafta sonlarımızın favori yemeğidir.İhtiyacınız olan şeyler kıyma,soğan,patates ve yufka..

Öncelikle 1 adet soğan ve 1 adet patatesi çiğden rendeleyip fazla suyunu sıkıyoruz.Sonra kıymamızı da maça dahil edip tuz, karabiber ve istediğiniz herhangi başka baharatlar ile tatlandırıyoruz. Aşağıdaki gibi bir hal alıyor.


Bu arkadaş bir kenarda beklerken, biz 1 adet yufkamızı alıyoruz ve yarısına su-yağ karışımı sürüp diğer yarısını üzerine kapatıyoruz.Yani yufkamız yarım daire şeklini alıyor.


Çay bardağı ile yufkamızı yuvarlak yuvarlak kesiyoruz.Yani 2 tane üst üste yuvarlak elde etmiş oluyoruz.Mümkün olduğunca dip dibe kesin ki yufkamızı daha verimli kullanalım.Artan yufka kenarlarını da sakın atmayın.Ben bir poşete koyup buzluğa kaldırıyorum.Tava böreği yaparken hooop araya atıveriyorum kalanları :)


Şimdi yanımıza su-yağ karışımlı kasemizi de alıyoruz ve yuvarlak yufka parçalarımızın içine kıymalı harcımızdan biraz koyuyoruz. (ne çok minik ne de çok fazla) Daha sonra yufkaların yarısını su-yağ karışımına batırıp üzerini diğer yarısı ile kapatıyoruz ve kenarlarını yapıştırıyoruz.Tam yapışmayabiliyor, çok sorun değil.Hatta yapışmayanların bazıları fırında çiçek gibi açıyor, görsel olarak daha da güzel duruyor.


Mantılarımızın fırına girme vakti..200 C'de alt-üst fırında yaklaşık 15-20 dakikada hazır oluyor.Üzerlerinin kızarması çok önemli,çıtır çıtır olsunlar.Siz kendi fırınınıza göre arada kontrol edin.Biz bu sırada sarımsaklı ve bol naneli yoğurdumuzu hazırlayalım veeee ver coşkuyu kısmına geçelim.



Farkettiyseniz tabağın yanında herhangi bir çatal,kaşık vs. yok.Çünkü bunlara elle direkt dalış yapıyoruz.



Kesinlikle denemelisiniz.Yapanlara şimdiden afiyet olsun :)

Yorumlar

  1. ne güzel tarifmiş, bayıldım.Eline sağlık. Market torbaları yerleştirilmesi beni de yorar.

    YanıtlaSil
  2. Evet, gerçekten çok da duyurucu;ama cips gibi de :)

    YanıtlaSil
  3. Oyoyoyyyyy yeme de yanında yat tarifi bu ♥
    Üstelik artık yufkalara da çözüm ürettin ya, cansın vallahi ♥

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık , cips gibi görünüyorlar. bunu da denenecekler listesine alıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen tam bir cips oluyor.Mutlaka denemelisiniz. :)

      Sil
  5. Hem pratik hem lezzetli, mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle haftasonu yapmanızı tavsiye ederim :)

      Sil
  6. Bak işte bu olmadı ben şimdi yufkayı nereden bulacağım burada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüh, ozaman Türkiye'de yapılacaklar listesine ekleyelim sizinkini :)

      Sil
  7. Elinize sağlık, oh çıtır çıtır. Elazığ'ın muhteşem yemekleri olduğunu biliyorum. Zaman içinde bekleriz öğrenmeyi efenim ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy, Elazığ'a ben de yeni geldim;ama öğrendikçe anlatırım neden olmasın :)

      Sil
  8. Emeğinize ve anlatım dilinize sağlık. Mantılara hayır denilemez.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel çıtır çıtır ellerinize sağlık adaşım...

    YanıtlaSil
  10. 9F142Amiyah8BE8815 Nisan 2024 05:53

    933FC
    ----
    ----
    matadorbet
    ----
    ----
    ----
    ----
    ----
    ----

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar