Ne Olacaktım, Ne Oldum?

Herkese selam,

Yıllar önce sanırım 6 yaşında falandım, hiç unutmam (fil hafızalı olduğumu söylemiştim değil mi?) salonda süngerimsi legomsu oyuncaklarımla oynuyordum. Babamın işten gelmesini bekliyorduk annemle. Ben üst üste koyuyorum legoları, iç içe geçiriyorum falan. "Bak baraj yaptım anne, sular buradan gelir, burada birikir" dedim. Annem de bana dedi ki "Sen mimar ol bence ileride...." 
Herhalde bu içime öyle bir işlemiş ki ben mimar olacağım diye ortalarda uzunca bir süre gezinmiştim.



Biraz daha büyüdüm ve kablolu tv diye bir kavramla tanıştım. National Geographic'te bir belgesel izledim. Mısır'da kazı yapan arkeologlarla ilgili. O ay da derginin kapak konusu "Tutankamon'un Mezarının Keşfi".. Allah'ım nasıl bir etkilenme, resmen büyülendim. (Yaşım 9 falan herhalde) Yazın kumsalda kumlarla arkeologçuluk oynuyorum. Mezarlar kazıyorum, burası lahit girişi diyorum...Çıldırıyorum arkeolog olacağım diye. Derken lise yıllarıma geldim. Eğitim sistemimiz, ülke şartlarımız ve baba otoritesinin süper bir karışımı ile "sayısal bölümüne" yazıldım. Neden? Çünkü baba mühendis..Neden? Çünkü ülkemizde maalesef arkeologlar çok da iş imkanına sahip değil. Ailem için de arkeolog bir meslek değil, hobi olarak yapılabilinecek, üniversitede klüplerine yazılabilinecek bir dal... Eee, olduk mu sayısalcı, kesinlikle mühendis olmak istemiyorum. Ben tasarımcı olmalıyım, endüstri ürünleri tasarımı benim için tünelin ucundaki parlayan ışık. Ama malum puanım yetmedi ve kös kös tekstil mühendisi oldum. :) Mezun olduktan sonra dedim ki neden moda tasarımına yönelmedim ki... Çünkü çok daha zevkli, çok daha özgürsün... Ama yine şartlar gereği 5 yıl masa başı bir işte mühendis sıfatıyla çalıştım.

Yani uzun lafın kısası...Ben tekstil mühendisi olmak dışında herşeyi olmak istedim... :) 

Sevgiler...

Yorumlar

  1. ah evet, sizler şanssız kuşaksınız... alanlarınıza göre tercih yaptınız... yazık oldu... ben eskinin "fen" şimdinin "sayısal" mezunlarındandım... ingilizce öğretmenliğine girdim... sonra da ikinci ünv. olarak iktisat okudum... neyse ki son bir kaç yıldır bizim eski sistem yine geldi... geçen yıl eşit ağırlıkçı bir öğrencim dil bölümünü kazandı... çok mutlu oldum... :) bence ikinci bir ünv. düşünebilirsin... yıllar çok hızlı geçiyor... şartlar da uygunda gelecek adına büyük bir mutluluk olur... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirdeyim ikinci bir üniversite çok iyi bir fikir,zaman varken ne yapılabilirse yap bence sonradan ah keşke demektense😉

      Sil
    2. Çalışırken açıköğretim fakültesinden halkla ilişkiler okudum.Şimdi de yine açıktan çocuk gelişimi okuyorum. :) Bir yerden bir şekilde yakalamaya çalışıyorum hayatı.

      Sil
    3. Helal olsun,takdire şayan👍

      Sil
  2. Bir çok kişi istediği mesleği okuyamıyor. Toplumsal baskı,aile baskısı ve geliri az olur diye düşünceler çok etkin.Keske durum farklı olsaydı:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke... Çocuğum olursa önce iyi insan sonra da ne istersen ol diyeceğim. :)

      Sil
  3. Ahhj. O hayallerin peşinden koşarken gölge etmese keske desteksiz de kavusa bilir insan isteklerine.
    Ancak ülke şartları aileleri endişeli etmek de haksiz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklılar tabii ki.Onlar da bizim rahat etmemizi istiyorlar sonuç olarak.

      Sil
  4. Ah, ama olsun bu tasarımlar yapmanı engellemez bence :)

    YanıtlaSil
  5. Mühendislikte teknik detayları öğrendikten sonra 4 sene boyunca okuduğun düşünce sisteminin temelini oluşturmuştur. Arkeoloji ve mimarlık ile ilgili kanaat önderlerinin videolarını izleyip, kitaplarını okumaya ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok haklısınız.Bir yerlerden yeniden başlanabilir neden olmasın? :)

      Sil
  6. ayyy yaaa Türkiye gerçeği bu yazılar
    illaki mühendis doktor olacaksın diretmesi
    maalesef hala aynı
    çocuk ne ister anne baba ne ister
    işte tüm mesele bu

    YanıtlaSil
  7. Çok samimi söylüyorum diliniz anlatım tarzınız çok iyi . Daha uzun olsa daha da okurum. Böyle bir konuyu seçmeniz ve anlatmanız ayrı güzel. İçtenlikle teberik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel cümleler böyle..Çok çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Ülkemizin acı gerçeği bu maalesef. Hayallerin var olsa da ki başarılı da olacaksın çünkü seviyorsun. Seni meslek hayatında belki de hiç kullanmayacağın integralle sınıyorlar. Bak yine dövesim geldi bu sınav sistemini yaratanı :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimize geçerse gazabımızdan kurtulamaz vallahi :)

      Sil
  9. Aaaaah ah!!! dedim gitti ;))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar