Tülin Nakliyat'tan İpuçları

Herkese merhaba,

22. günde deneyimlediğimiz, bilgi sahibi olduğumuz şeyler hakkında ipuçları vereceğiz.. Şöyle bir düşündüm en çok neyi deneyimledim acaba diye ve aslında düşünmeme bile gerek yokmuş. Çünkü ben en çok taşındım.. :) Evlilik hayatımızın 4. yılı ve ben 3 şehir (bunların içerisinde arada 2 tane de ülke var) değiştirdim. Belki taşınacak olan arkadaşlarım vardır aramızda da bu ipuçları yardımcı olur.




  • İlk yapmanız gereken şey kendinize bir taşınma defteri yapmak. Kolileri mutlaka numaralandırın ve hangi numaralı kolide ne var yazın. Ama en ince detayına kadar. Yani salon/mutfak..yazmanız yeterli değil, 1 no.lu koli: siyah kaşe kaban, mavi uzun kollu kışlık gömlek, fotoğraf albümü...2 no.lu koli:beyaz kayık tabak, misafir kadehleri, mutfak maşası...gibi. Gittiğiniz yerde bazen o kadar saçma bir şey lazım oluyor ki tüm kolileri açmaktansa bir koli açmak işinizi kolaylaştırıyor.
  • Eğer taşınacağımız tarih aşağı yukarı belliyse; örneğin yaz dönemi taşınacaksak kışlıkları kaldırırken vakum torbalarına koyup kaldırıyorum.
  • Şunu unutmayın ki sizi koli yaparken en zorlayacak kısım kırılacak eşyalar. Bu sebeple salonumdaki süs eşyalarını, mutfakta özel günlerde kullandığım kadeh, misafir yemek takımı, çatal-bıçakları vs. önceden paketliyorum ve koliliyorum.
  • Çok çok değer verdiğiniz ve kırılırsa çok üzüleceğimiz şeyleri önce pıtpıtlara sarıyorum, sonra da streç filmle son bir tur geçiyorum. (Sanayi tipi streç filmler ve metre ile pıtpıtlar poşetçilerde satılıyor, rahatlıkla oradan bulabilirsiniz) 
  • Yorgan, yastık gibi eşyaları rulo yapıp un çuvallarının içine koyuyorum.Aralarına da kırılacak eşyalarınızın bir kısmını sıkıştırabilirsiniz. Un çuvallarını fırınlardan isteyebilirsiniz; ancak mutlaka çamaşır makinesinde tersini çevirip yıkayın. Tersini de balkonda çevirin yoksa her yer un olur :)
  • Kesinlikle nakliye firmalarına güvenmiyorum. Bu sebeple duvara monte raf vs varsa onları kendimiz indiriyoruz ve pıtpıtlıyoruz. Koltuklarımın üzerine eski koltuk örtüsü, nevresim vs kapatıyorum, onlar kendi örtüleriyle de bir tur kapatıp en son streçliyorlar. Maalesef kullandıkları örtüler çok da temiz olmuyor bu sebeple siz üzerilerine kendi örtülerinizi örtün mutlaka.
  • Eğer teneke ile yağ alıyorsanız onları 5 lt'lik su bidonlarına boşaltıp ağızlarını önce koli bandı ile kapatıp sonrada her tarafını streçleyip en son bir poşetin içine koyabilirsiniz.
  • Koli yaparken içi boş hiç bir eşya kalmasın. Şöyle ki, ayakkabılarınızın içine parfüm şişelerinizi, çoraplarınız ya da kemerlerinizi koyabilirsiniz. Bu hem yerden tasarruf etmenizi sağlar hem de ayakkabınız ya da boş kutu her neyse taşınırken yamulmaz.
  • Bizim yatak odasındaki komodinlerimiz ikea ve oldukça hafif. Bunun gibi hafif mobilyalarınız varsa içlerinde çorap, çamaşır gibi hafif giysileriniz kalabilir. Unutmayın ki bunları taşıyanlar da insan :)
  • Artık taşınmamıza 15 günden daha az kaldıysa mutfakta kişi sayısı kadar tabak,çatal,bardak bırakıyorum. Son olarak onları bir koli yapıyorum ve gittiğimiz yerde de sadece bu koliyi açıyorum. İçinde su ısıtıcısı, çaydanlık, çay, kahve de oluyor :)
Genel olarak ilk aklıma gelenler bu yönde. Umarım kimse sevdiği yerlerden veya evlerden ayrılmak zorunda kalmaz; ancak ola ki taşınma durumunuz oldu "Tülin Nakliyat...Her daim yanınızda..Tecrübe ile Sabit" :)

Sevgiler.

Yorumlar

  1. Çizme içine eşya koymak asla aklıma gelmezdi çok iyi bir fikir yazı da baştan sonra çok güzel keyif ve ilgiyle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bir keresinde eşimin sporda kullandığı çorapları bulamamıştık.Yaz geldi bir baktık, yazlık ayakkabılarının içi çorap dolu, orada unutmuşuz yerleşirken.

      Sil
  2. 4 yılda 3 şehir pehh helal olsun vallaha

    YanıtlaSil
  3. Ayyy var ya, en en en gıcık kaptığım, depresyonlara girdiğim işti bu taşınma işi. Tüyolar şahane ama ben yine de geriliyom bak gerim gerim. ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha..Sen taşınacağın zaman ben gelirim yardıma merak etme :)

      Sil
  4. Taşınmayı hiiç sevmem. Ama olursa tam yararlanılacak bir yazı olmuş. Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  5. Taşınmadan gına geldi nakliye firmaları da işi kendi eşyalarını taşır gibi yapmadıkları için bazı zamanlar diyim yani sıkıntı oluyor... Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Furkan Bey..Maalesef çok özenli taşıyan bir firma hiç görmedim..

      Sil
  6. ben de eşimin görevi nedeniyle 14 kez taşındım... her şıkkı okurken anılarım canlandı... :) ancak ayakkabı içlerini değerlendirmek hiç aklıma gelmemiş.. :) ve tabii un çuvalları da... onların yerine atıl askeri battaniyeler kullanırdık... ihtiyaç olmamış demek ki... bir de ahşap sandıklar çok kurtardı bizi... ay ama yeni yerler yeni insanlar tanımak güzeldi... ayrılma bölümü hüzünlendirse de bir tarafım yeni bir yere gidiyor olmaktan heyecanlı sevinçler duyardı... ayyy taşınasım geldi... :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili ruşyenacığım...Sanırım kaderdaşız..Ben daha çok gezeceğim.O zaman taşınma dönemi seni çağırayım :)

      Sil
  7. Çokkkk güze,pratik ve akıllı çözümler,çok tşınan biri olarak bazı ip uclarını hiç denememiştim.Gerçekten çok faydalı oldu .
    Emeğine sağlık.
    Mutlaka dikkate alacağım şeyler öğrendim.

    YanıtlaSil
  8. Ayakkabı içine eşya koyma fikri bavul hazırlamada bana hep yardımcı olmuştur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru bavullarda da çok işe yarıyor.Bir de konmari metodu hayat kurtarıcı.Tavsiye ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar