Gakgoşum Hoş Geldin

Herkese merhaba,

Bugün yaşadığımız şehirde ufak bir tur attırma günü.

Sabah ilk uçakla kendini Elazığ'da bulduysan o zaman ben seni havalanından hemen alır bize getiririm. Bir güzel kahvaltı yaparız seninle, bol bol sohbet eder, güler eğleniriz.




Sonra yediklerimizi eritmek için şehir merkezini şöyle kısa bir tura çıkarız. Kısa diyorum çünkü Elazığ merkez gerçekten küçücük. Arayabileceğimiz her şey ya da gezebileceğimiz yerlerin hepsi tek bir cadde üzerinde. Her daim kalabalık olan merkeze gideriz. Önce "Belediye Pazarı" denilen bölgede turlarız. Kuyumcular, yüncüler, sebze-meyve satanlar, yorgancılar, valizciler, perdeciler... Aklına gelebilecek her şey satılır burada. Ama sokak sokak.. Bir sokakta yorgancılar vardır, diğerinde perdeciler... Oradan bir aralıktan sağa saparız ve "Peynirciler Çarşısı"na gireriz. Burası İstanbul'un Mısır Çarşısı'nın minyatürüdür. Her türlü peynir, tereyağı, tarhana ve orcik bulabilirsin. Buradan sevdiklerine hediye amaçlı biraz tarhana, biraz peynir, biraz da orcik alırız sana..

                                                                    Peynirciler Çarşısı



Acıktık sanki.. Elazığ'ın meşhur salçalı köftesinden yemeden olmaz. Köfteciler Sokağı'na geçeriz, birer salçalı köfte yeriz seninle. Sonra yine yediklerimizi eritelim diye yürüyerek eve gideriz. Eeee çarşıdan o kadar hediyelik aldık, onları eve bıraktığımız gibi arabaya atlayıp Harput'a çıkarız.

                                               Harput'tan Elazığ'ın panaromik görüntüsü


Harput....Anlatılmaz görmen lazım. Kuşbakışı Elazığ'yı görebileceğimiz şehrin yukarısına kurulmuş, aslında Elazığ'ın ilk yerleşim yeri.. Halk uzun süre Harput'ta yaşayıp daha sonra aşağı, şu an ki yere inip yeni bir şehir kurmuş. Harput'ta birçok tarihi yer gezeriz. Harput Kalesi, Meryem Ana Kilisesi, Balakgazi, Buzluk Mağarası... Her birini gezer, birlikte fotoğraf çektiririz. Aslında çok da acıkmadık; ama Harput'tan Ensar'ın Yeri'nde kuzu pirzola, patlıcan söğürme ve dolanger tatlısını yemeden dönemeyiz. Üzerine de mis gibi bir dibek kahvesi içtik mi... Ohh..

                                                                              Hazar Gölü

Harput gezimiz bittikten sonra seni Hazar Gölü'ne götürürüm. Her daim mükemmel manzarası olan, gölün dalgaları eşliğinde sanki kendini deniz kıyısında hissedersin. Şansımız varsa Kurtalan Ekspresi'ni bile görebiliriz. 



Oradan istersen Hazarbaba Dağı'nı seyrederiz, istersen zirveye çıkarız biraz da orayı dolaşırız. Gölün kenarında kızartma alabalık yapan yerlerden birinde oturur çıtır çıtır balığımızı yeriz. 

                                                                  Hazarbaba Dağı


Taa Elazığ'a kadar gelmişsin aslında bir günde bırakmam; ama madem dönüş biletini almışsın oradan tekrar havaalanına bırakırım, uçağına yetiştiririm seni. Başka bir sefer geldiğinde de  Kültürpark, Park 23 (ufak bir avm) ve Keban Barajı'na hatta Malatya'ya bile gideriz, yine yer, sohbet eder çok da eğleniriz... :)

Yorumlar

  1. Hazar Gölü için gelmeye değer bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orasını ben de çok seviyorum, huzur veriyor...

      Sil
  2. Uçağa atlayıp gelesim geldi :)

    YanıtlaSil
  3. çocukken gitmiştim Elazığ'a... 12 eylül darbesinde oradaydım... :) bir ablam üniversitede öğrenciydi, diğer ablam o ablamı yalnız bırakmamak için tayinini oraya istemişti.. hiç unutamadığım anılarım var orada... anlatsam ya blogumda bir gün... :)
    ama sanki öğrenci şehri olmasına rağmen pek büyümemiş gibi... tanıtım yazından öyle bir izlenim elde ettim.. yanılıyor muyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anılarını okumayı çok isterim, gerçekten unutulmayacak bir an olmuş :) Bana hala daha küçük bir Anadolu şehri gibi geliyor.Ama şehir Malatya tarafına doğru genişlemeye ve lüksleşmeye başlamış.Yüksek binalar, rezidans tarzı evler yapılmaya başlanmış.Cafeler, publar açılmış.Maalesef burası da popüler kültürün eline düşmüş anlayacağın...

      Sil
  4. Bugün Harput restoran adında bir yerde yemek yedik,nefisti.
    Şimdi kendisini de gördüm,mutluyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tesadüf...Sanki Elazığ sizi çağırıyor :)

      Sil
  5. peynirli ekmek nerde Tülincim ? :) ben bi sevemedim gerçi yalan yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa öyle bir şey mi var :) Acaba patila dedikleri şeymi? Ben hiç yemedim :)

      Sil
    2. Patila/patile aslında gözlemenin biraz daha kalın yufkalı hali, bu peynirli ekmek de peynirli pide düşün, ama şekerli 😆 o yüzden ben pek sevemedim, aynı hayal kırıklığı Laz böreğinde de olmuştu, ama eşim çok sever, daha gitmeden fırına siparişi verir. Ekmek fırınlarında yaptırıyorlar, Pendirli demen yeterli 😄

      Sil
    3. Aaa...hiç duymamıştım Serap.. Bana da pek cazip gelmedi şekerli peynirli pide ama..Deneyelim ne olacak ki hatta sen geldiğinde birlikte deneriz.

      Sil
  6. Babamın dedeleri Harput'tan gelmiş. Geliş o geliş, bir daha da aileden hiç kimse görmemiş oraları, ben mi siftah yapsam ne yapsam, hazır gezdirecek blogger arkadaş da bulmuşken :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa..Eeee sizi bir topraklarınızla buluşturmak lazım..Kapım her zaman açık,beklerim :)

      Sil
  7. Hazar gölüne gidelim. O köşedeki kamelyada piknik yapalım ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel olur...Hadi o zaman atlayın gelin :)

      Sil
  8. Aaaaa, neden hep yemekler ilgimi en başta çekiyor yaaa? ;))) Elazığ'ın da çok kuvvetli mutfağı var, aşırı severim ama hiç gitmedim. Ne güzel olurdu oralarda seninle gezmek. Evren duy sesimi pliiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen uçak biletini al, saatini tarihini söyle ben anında havaalanında beklerim seni :)

      Sil
  9. Daha önce hiç gelmediğim ve bu yazı sayesinde gelmeye imrendiğim bir şehir! Umarım bir gün yolum düşer de doya doya gezeriz birliktee ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne de güzel olur.Blogger'lar olarak bir tur mu düzenlesek ne yapsak :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar