Çocukluk...

Herkese selam,

Aslında bugünün konusunu gece yatmadan şöyle bir düşünmüştüm ve aklıma doğrudan üniversite yıllarım gelmişti, en çok özlemini duyduğum şey olarak. Hiç bir şeyin sorumluluğu olmadan, sadece gezip eğlendiğim, inanılmaz bir evimin ve arkadaş grubumun olduğu yıllar...

Ancak sabah uyandığımda kar karşıladı beni ve neden bilemiyorum; ama çocukluğuma gittim birden. Bursa'da doğup büyüdüğüm mahalleye gitti bugün ruhum.



Ben 30 Aralık'ta doğmuşum, bu sebeple doğum günü kutlamalarım hep yılbaşı günü olurdu.  Anneannemler bize gelirdi o gece. Onların hane de cümbüş... Anneanne,dede,dayı-yenge-kuzen ve teyze olarak evde 6 kişi yaşarlardı, eee 4 de biz 10 kişi. Yemek masamıza toplanırdık ve annemin yaptığı çeşit çeşit yemeklerden yerdik. Pasta üfleme faslından sonra teyp açılır, ortada kuzenim ve ben etrafımızda büyükler, göbek atardık. O kaloriler yakılacaktı elbet... :) Derken biz çocuklar tuttururduk tabii "dışarı çıkalım kar topu oynayalım, kızakla kayalım" diye. Kat kat marul gibi giydirilip başımıza da abla ve teyze konulurdu.Yokuş aşağı poşetlerle kayardık. Bakkalın önü durak noktasıydı, bakkalın oğlu Serdar Ağabey hep orada olurdu. Yuvarlanmadan kayabilirsen ödül olarak birer tane sakız verirdi herkese.

Şimdi o evimizde ablam yaşıyor eşi ile. Her gittiğimde içim burkuluyor.Çocukluğumun geçtiği ev, mahalle... Fiziken aynı;ancak ruhu giden mahallemiz.Şimdi ne o masa kaldı, ne de yokuş aşağı kayan çocuklar. Serdar ağabey hala orada; ama sakız vermeyi aklına getiremeyecek kadar hayat yorgunu.

Sanırım en çok çocukluğumu ve mahallemi özlüyorum.

Yorumlar

  1. Çocukluk unutulmaz çok iyi çok kötü geçmiş olsa bile insan unutamıyor yaşadıklarını.
    Sizin yaşadıklarınız da çok güzelmiş böyle anılarınız olduğu için mutlu olun derim❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çocukluğunu yaşayabilenlerdenim şükür ki.. :)

      Sil
  2. Gözlerim doldu vallaha iyi ki bugün katılmadım mydan okumaya çok ağlardım yoksa

    YanıtlaSil
  3. Güzel anılar birikmiş, evin ruhu değişti deseniz de hala ayakta olması güzel, dimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, ev kapanmadı, aslında mahallede öyle çok fazla yıkılan değişen bina da olmadı;ama ruh gitti işte...

      Sil
  4. Kalp kalbe bu kadar mı karşı mı olurmuş ;)) Özlemlerimiz de çok benzer. Frekans ayarları tuttu mu ne meslektaşım? ;))

    YanıtlaSil
  5. neden bilmem okurken gözlerim doldu, hepimiz görünen çocukluğumuzu özlüyoruz. kötü yanı bizim yaşadıklarımızı maalesef çocuklarımız ya hiç yaşamadı yada çoğunu yaşamadı... güzel günlerdi ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef dediğiniz gibi..Ben 90'lar çocuğuyum;ama 80'ler dizisini izlerken bile keşke o dönemlerde yaşasaydım diyorum.Hele ki bu jenerasyon çocukları hiçbir şeyi bilemeyecekler. :(

      Sil
  6. insan çocukluk anılarını hatırlamaya başladıysa yaşlanıyor demektir.. :)

    YanıtlaSil
  7. Nostalji dolu paylaşımınız için teşekkür ederiz. Yemekten sonra Mezdeke'ye bağlamanız hoş bir detay.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, her Türk gibi sonu göbek atma ile biterdi :)

      Sil
  8. Mahalle kültürü.
    Ne güvenilir yerdi orası,annen evde yoksa çantayı koy kapıya ,dal oyuna,anne gelinceye kadar seni koruyan bir gizli güç her köşe başında.
    Simdi bırak mahalleyi site güvenliğine bile güvenmeyen piskomatlar olduk maalesef.
    Emeğimize sağlık.
    Hüzünlenir ken gulumsedim okurken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, o mahallede herkes birbirini tanırdı.Herkes birbirine güvenirdi.Güzel günlerdi.

      Sil
  9. Hepimiz aynı şeyleri özlüyoruz.Niye bu kadar çabuk büyüdük :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :( Keşke hiç büyümeseydik de yine salçalı ekmeklerimizi yiyerek sokakta oynasaydık.

      Sil
  10. Konuyla çok alakasız olacak ama sitemde tek soruluk bir anket paylaştım ana sayfada sağ tarafta hemen. Fikirlerinize önem veriyorum lütfen cevaplar mısınız? Siteme profil resmime tıklayıp ulaşabilirsiniz şimdiden teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel en azından eviniz hala açık. Ben kira evde büyüdüm ev duruyor da kapıya gidip diyemem içeriyi bir göreyim diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, hiç bu açıdan düşünmemiştim.

      Sil
  12. Yuvarlanmadan kayabilmek :) İyiymiş gerçekten. Çok hoş bir çocukluk dönemi geçirmişsiniz. Ne mutlu size.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Tülin merhaba... az önce blogumdaki onaylanmamış yorumlara baktığımda meydan okumamızın 4. günü bırakmış olduğun yorumun onaylanmamış yorumlar klasöründe kalmış olduğunu gördüm. Normalde yorumlar bildirim olarak geliyor, ama bu yorum gelmemiş, doğrudan o klasöre düşmüş... kontrol etmeseymişim daha da haberim olmayacakmış...Daha dikkatli olmalıyım... Değerli yorumun için teşekkür edeyim önce... :) Ve ne güzel anılar, ne güzel özlem diyeyim... Sanki küçücük burukluk kocaman mutluluklar arasında göz kırpıyor da onların önüne geçemiyor. Özlemenin tadı da bu sanırım... Buruksun ama anı kutunda kalan güzelliklerle de çok mutlusun... Mutlu anılarının hep ve daima olması dileğimle... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba..Bu aralar blog alemi baya hareketli, gözden kaçırmış olman çok normal;ancak inceliğin için teşekkür ederim :) Hepimizin mutlu anları olsun :)

      Sil
  14. Sanırım hepimizin en büyük özlemi çocukluğuna dair..Çok içten dile getirmişsiniz özleminizi..

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel söylemişsin, özlüyoruz da hiç birşey eskisi gibi değil ama .

    YanıtlaSil
  16. Büyüdükçe ruhumuzu mu kaybettik diyeceğim ama özleyebildiğimize göre şükür ruhumuz yerinde... Ama şu hayat meşgalesi denilen şey dünyayı feci evirip çevirdi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel demişsiniz.Şükür ruhumuz yerinde :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar