Kasım Ayı Meydan Okuması -7- Hayatında Seni Yönlendiren En Belirgin Duygu

Herkese merhaba,

Bugünün konusu beni biraz zorlamadı desem yalan olur; çünkü hiç durup düşünmemiştim. Sanırım ben komple "hümanizm" duygusu ile kaplı bir insanım. İnsancıl yanım çok yüksek ve bu maalesef günümüzde dezavantaja da sebep olabiliyor.İnsanları olduğu gibi kabul edip üzerine çok da düşünmüyorum. 



Sokakta gördüğüm müşkül durumdaki insanlara dayanamıyorum. Hele ki çöpleri karıştıran birini gördüğüm zaman hep ağlıyorum. O zaman isyan ediyorum neden çok zengin değilim, neden bu insanlara yardım edemiyorum diye. Son zamanlarda insanların bu duygularını sömüren birçok kişi olması sebebi ile artık biraz daha temkinli yaklaşıyorum ama yüreğim paramparça bir şekilde eve dönüyorum çoğu zaman yardım etmedim diye.



Bir lokanta ya da hizmet alınan yerlerde yapılan hatalar, bazen saygısızlık boyutuna gelen davranışlarla karşılaştığımda susup kalıyorum. Diyorum ki "Belki kötü bir gün geçirdi, belki hastası var, belki bir huzursuzluğu var" deyip geçiştiriyorum. Ancak bu da o kişinin işini iyi yapmamasının önünü açıyor. Mesela eşim haksızlığa, saygısızlığa gelemez. Bu yönünü hem çok seviyorum hem de o karşıdaki kişiyi uyardığında sanki bana yapılmış gibi yerin dibine ben giriyorum, ki kesinlikle uygun bir dille uyarır kendisi.. Ama ben o kişi adına çok üzülüyorum. Belki de onun hiç de umrunda olmuyor.

Beni yöneten bu duygunun henüz bir avantajını görmüş değilim, sadece insanlar benden bahsederken iyi ve kibar bir kişi olduğumu söylerler. Bu da bana hayatta henüz birşey katmış değil; ama ben böyleyim ve böyle olmaktan da sanırım mutluyum.

Sevgiler.

Yorumlar

  1. Avantajı olmazmı hiç bu duygunun... Her şeye rağmen vicdanını ve çocuğu kaybetmemişsin bence...
    Üzücü ve yıpratıcı yanları olsa da değişme sen hiç ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Değişmek hiç istemedim,umarım da değişmem :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar