Kasım Ayı Meydan Okuması -9- Kış Günlerinde Severek Pişirdiğim Yemek Tarifi

Herkese merhaba,



Meydan okumanın 9. gün sorusu "Soğuk kış günlerinde pişirip yemekten keyif aldığın bir tarifin var mı?" Bu sorunun cevabı tam olarak havuçlu, cevizli kek. Tam da bugün canım çok istemişti hatta yapmaya yeltenmiştim; ancak evde un kalmamış. Şimdi dışarı çıkıp da kim alacak? Nefsi köreltip yarını bekleyeyim ben de diye düşündüm. Peki kek yoksa kışın bizim evde ne var? Bir Bursa'lı olarak tabii ki KESTANE :)

Ben kestaneyi haşlama değil de, fırında kavrulmuş şekliyle çok severim. Kestaneyi de pişirmekte ne var canım derseniz çok yanılırsınız. Bence bu taktiği bilmeyenleriniz vardır.Hazırsanız o can alıcı püf noktayı açıklıyorum:

Kestaneleri çizdikten sonra su dolu bir kap içerisinde en az 2 saat bekletip ıslak bir şekilde fırın tepsisine koyarsanız hem daha lezzetli oluyor hem de açılması çok daha kolay oluyor. :) Hatta ben sabahtan suya koyup akşam yemeğine kadar bekletiyorum. Mis gibi çıtır çıtır oluyor. Bir de bu şekilde deneyin bakalım, bana da haber verin sonra.. Herkese şimdiden afiyet olsun.

Sevgiler.

Yorumlar

  1. Bunu mutlaka deneyeceğim, haber veririm, şahanesin sen ya kuzummm

    YanıtlaSil
  2. yapınca bende haber veririm :) kestane de çok severim :) sevgiler canım benim

    YanıtlaSil
  3. Kestaneyi her haliyle severim valla Bursalı olmak böyle bir şey:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar